Ο νότιος σταθμός του Cambridge πλησιάζει στην ολοκλήρωση, για την ενίσχυση του τουρισμού

Ο νότιος σταθμός του Κέιμπριτζ πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του το 2026, ενισχύοντας τον τουρισμό, τη βιωσιμότητα και την περιφερειακή συνδεσιμότητα στον κόμβο καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο νότιος σταθμός του Cambridge πλησιάζει στην ολοκλήρωση, για την ενίσχυση του τουρισμού featured image

Άνοιγμα του νότιου σταθμού του Κέιμπριτζ

Σύντομα θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του νότιου σταθμού του Κέιμπριτζ. Ειδικότερα, το εγχείρημα ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα με την Πανεπιστημιούπολη Βιοϊατρικής του Κέιμπριτζ και την περιοχή Trumpington.

Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει τέσσερις πλατφόρμες, ηλιακούς συλλέκτες, καθώς και 1.000 θέσεις για ποδήλατα. Ωστόσο, οι επιβάτες δεν θα βρουν δημόσιο χώρο στάθμευσης, εκτός από κάποιες θέσεις στάθμευσης για το προσωπικό, τα ταξί και τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Από τα τέλη του 2025 που ήταν η αρχική έναρξη λειτουργίας, οι αρχές αναμένουν τώρα ότι ο σταθμός θα ανοίξει επίσημα στις αρχές του 2026. Αυτό συμβαίνει εν μέσω καθυστερήσεων από τις βελτιώσεις της σηματοδότησης. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι σημειώνουν ότι κατά τα άλλα, η πρωτοβουλία εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο.

Πλήρεις υπηρεσίες τρένου το 2026

Τον Μάιο του 2025, το BBC επιβεβαίωσε ένα ορόσημο αναβάθμισης ύψους 40 εκατομμυρίων λιρών. Για παράδειγμα, οι μηχανικοί ανανέωσαν και ευθυγράμμισαν τις γραμμές μεταξύ Shepreth και Cambridge. Επιπλέον, εγκατέστησαν οκτώ νέες αλλαγές και πρόσθεσαν βελτιώσεις ηλεκτροκίνησης. Τέλος, οι εργασίες σηματοδότησης βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2025.

Συνολικά, αυτό το ορόσημο ανοίγει το δρόμο για την πλήρη ενοποίηση των υπηρεσιών. Τα τρένα της Greater Anglia, της Great Northern, της Thameslink και της CrossCountry θα εξυπηρετούν το Cambridge South μόλις ανοίξει. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις ενισχύουν τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη την περιοχή, υποστηρίζοντας τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους επισκέπτες.

Έτοιμο να μεταμορφώσει τα ταξίδια

Ο νέος σταθμός είναι κάτι περισσότερο από μια τοπική ευκολία. Ειδικότερα, θα αναδιαμορφώσει τον τουρισμό και τα ταξιδιωτικά πρότυπα σε ολόκληρο τον Διάδρομο Καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Με τον καιρό, η ευκολότερη πρόσβαση στην πανεπιστημιούπολη βιοϊατρικής σημαίνει ομαλότερες μετακινήσεις για επαγγελματίες και επισκέπτες. Επιπλέον, οι συνδέσεις του σταθμού θα συνδεθούν απρόσκοπτα με το Λονδίνο και το αεροδρόμιο Stansted.

Ταυτόχρονα, ο τουρισμός παραμένει ζωτικής σημασίας για το Κέιμπριτζ. Το 2019, η πόλη προσέλκυσε πάνω από 8 εκατομμύρια επισκέπτες, συνεισφέροντας περίπου 835 εκατομμύρια λίρες στην τοπική οικονομία. Με τη βελτίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης, οι αξιωματούχοι αναμένουν ότι οι αριθμοί αυτοί θα αυξηθούν μόλις ανοίξει ο σταθμός.

Ο Cambridge South θα είναι ένας καταπληκτικός νέος σταθμός για τους επιβάτες που ταξιδεύουν από και προς την παρακείμενη πανεπιστημιούπολη βιοϊατρικής”, σημείωσε η Katie Frost, διευθύντρια διαδρομών της Network Rail για την Anglia, μιλώντας στο Network Rail Media Centre.

“Με έως και εννέα τρένα την ώρα από το Κέιμπριτζ, η πανεπιστημιούπολη θα συνδέεται πολύ καλά με σημαντικούς προορισμούς σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και με αεροδρόμια και ευρωπαϊκούς προορισμούς μέσω του Eurostar, βοηθώντας αυτό το ζωτικής σημασίας κέντρο ιατρικής έρευνας να αναπτυχθεί και να συμβάλει στην εξασφάλιση της φιλοδοξίας του Ηνωμένου Βασιλείου να γίνει το κέντρο ιατρικής αριστείας”.

Βιωσιμότητα του σταθμού Cambridge

Συνολικά, η βιωσιμότητα αποτελεί κεντρικό στοιχείο του έργου. Προσφέροντας 1.000 θέσεις για ποδήλατα και χωρίς μεγάλο χώρο στάθμευσης, ο σχεδιασμός ευνοεί το περπάτημα και την ποδηλασία. Στην πραγματικότητα, οι σχεδιαστές αναμένουν ότι το 95% των επιβατών θα φτάσει με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με ποδήλατο ή με τα πόδια. Επιπλέον, ο σταθμός θα διαθέτει βελτιώσεις της βιοποικιλότητας γύρω από την περιοχή του.

Ειδικότερα, η προσέγγιση αυτή υποστηρίζει τους ευρύτερους κλιματικούς στόχους του Κέιμπριτζ και μειώνει την εξάρτηση από τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια, οι αξιωματούχοι υπερασπίζονται το σχεδιασμό παρά την κριτική που ασκείται από ορισμένους κατοίκους.

Κοιτάζοντας μπροστά

Το εμπόδιο που απομένει είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης. Μόλις επιτευχθεί, οι πλήρεις σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2026.

Το έργο μπορεί επίσης να συνδεθεί με το East West Rail, που συνδέει την Οξφόρδη με το Κέιμπριτζ. Ως αποτέλεσμα, το Cambridge South θα μπορούσε να αναδειχθεί σε βασικό κόμβο στον διάδρομο καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Συμπέρασμα

Ο νότιος σταθμός του Κέιμπριτζ αποτελεί ένα μεγάλο άλμα για τις σιδηροδρομικές υποδομές. Συγκεκριμένα, συνδυάζει τον σύγχρονο σχεδιασμό των μεταφορών, τον βιώσιμο σχεδιασμό και την τουριστική ανάπτυξη.

Όταν ανοίξει, όχι μόνο θα βελτιώσει τις μετακινήσεις αλλά και θα αυξήσει την ελκυστικότητα του Κέιμπριτζ τόσο για την επιστήμη όσο και για τα αξιοθέατα.

Φωτογραφία από Kirsten Drew στο Unsplash

Σχετικά άρθρα

Ενημερωτικό δελτίο

λογότυπο

Το Γραφείο ETA του Ηνωμένου Βασιλείου παρέχει πολύγλωσσες πληροφορίες για την είσοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το είναι ανεξάρτητο και δεν συνδέεται με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.


Όλα τα δικαιώματα διατηρούνται. UK ETA OFFICE 2025©